Uwaga na oszustów podszywających się pod pracowników Banku!

Uwaga na oszustów podszywających się pod pracowników Banku!

Oszustwo z wykorzystaniem połączeń telefonicznych to tzw. vishing (z ang. voice phishing).

Jak działają oszuści telefoniczni?

Oszuści podszywają się pod pracowników banku. Dzwonią do klientów, by w nieuczciwy sposób wyłudzić od nich dane, a następnie dostać się do ich pieniędzy. Fałszywi konsultanci przeważnie powołują się na nieprawidłowości na rachunku bankowym lub podejrzane aktywności na koncie!

Jeśli dzwoniący wymaga podania danych osobistych, haseł dostępu, kodów autoryzacyjnych lun numery kart płatniczych, należy natychmiast rozłączyć się i zgłosić sprawę do instytucji, za którą ktoś się podawał.

Gdzie zgłosić vishing?

Złóż zawiadomienie o podejrzeniu popełnienia przestępstwa policji lub prokuraturze i poinformuj o tym nasz bank. Wszystkie incydenty związane z bezpieczeństwem internetowym zgłaszaj do zespołu CERT Polska (adres strony: https://incydent.cert.pl)

Dodatkowe informacje dostępne są na CERT Polska, pod adresem: https://cert.pl/baza-wiedzy/falszywi-konsultanci/